راهنمای کامل برای خرید یونیت دندانپزشکی
نوشته شده توسط ادمین
06 بهمن 1401
502 بازدید

راهنمای کامل برای خرید یونیت دندانپزشکی

راهنمای کامل برای خرید یونیت دندانپزشکی ابزار کار ضروری هر متخصص دندانپزشکی است. این یونیت دندانپزشکی از قسمت های خاصی تشکیل شده است که شامل صندلی دندانپزشکی، نورپردازی، جعبه هیدریک، آسپیراسیون، کاسپیدور و سایر اجزا می باشد. با توجه به خط، محدوده و برند محصولات دندانپزشکی، آن اقلام متفاوت بوده و دارای عملکردهای خاصی خواهند بود. زمانی که دندانپزشکان یونیت دندانپزشکی را انتخاب می کنند باید به صندلی بیمار توجه ویژه ای داشته باشند. صندلی های بیمار الکترومکانیکی و هیدرولیک از محبوب ترین ها هستند. دومی ارزان ‌تر است، اما در صورت یک نقص جزئی، نشت روغن می‌ تواند باعث از کار افتادن صندلی شود. صندلی ‌های الکترومکانیکی گران‌ تر هستند، اما طراحی آنها عملکرد راحت را حتی در زمانی که مکانیزم از کار افتاده است، فراهم می ‌کند.

راهنمای کامل برای خرید یونیت دندانپزشکی شامل نکات زیر است

به عنوان مثال برخی یونیت های دندانپزشکی به صورت اختصاصی برای برخی اعمال مانند ارتودنسی طراحی شده اند و برخی برای کاربردهای عمومی. بنابراین کاربرد یونیت دندانپزشکی می بایست در نظر گرفته شود تا با توجه به این کاربرد، پیکربندی مناسبی برای آنها طراحی شود. همچنین برخی از یونیت های دندانپزشکی دارای سایز کوچکی هستند و امکان حمل آنها وجود دارد. به این مدل از دستگاه ها، مینی یونیت دندانپزشکی گفته می شود. برخی از این یونیت ها به صورت چمدانی هستند. در واقع تمامی تجهیزات در یک چمدان جایگذاری شده و دندانپزشک می تواند آن را به راحتی جا به جا کند. توجه ویژه به روکش صندلی و دوام مکانیکی و شیمیایی آن خالی از لطف نیست. صندلی باید به آرامی، نرم و بدون حرکات تکان دهنده تنظیم شود.

انواع یونیت دندانپزشکی

راهنمای کامل برای خرید یونیت دندانپزشکی می تواند کمک خوبی برای شما در خرید یک یونیت مناسب برای مطب خود باشد. می دانیم که یونیت دندانپزشکی در حقیقت اصلی ‌ترین ابزار کار دندانپزشک به حساب می ‌آید، و شامل قطعات و ادوات مختلفی می ‌شود که پزشک در حین مداوا و معاینه بیمار به آن نیاز خواهد داشت. یونیت در وهله اول نگهدارنده صندلی بیمار است، تا پزشک بتواند به راحتی او را معاینه کند. حفظ راحتی بیمار و تسلط پزشک در هنگام معاینه از ابتدایی ‌ترین  ویژگی های یک یونیت به حساب می ‌آید. به همین دلیل نیز طراحی یونیت به گونه ‌ای است که می ‌تواند صندلی بیمار را در جهات مختلفی حرکت دهد تا بیمار و پزشک در راحت ‌ترین حالت ممکن برای معاینه و درمان قرار گیرند. برخی از وظایف اصلی یونیت دندانپزشکی شامل تجمیع و در دسترس قرار دادن اینسترومنت ‌ها (ابزار آلات مورد نیاز دندانپزشک)، حفظ استریلیزاسیون مواد مصرفی و جلوگیری از انتشار عفونت می ‌شود. 

یونیت دندانپزشکی از چه بخش هایی تشکیل شده

به طور کلی یونیت دندانپزشکی از چهار بخش اصلی صندلی، جعبه باکس، چراغ و کراشوار (لیوان پرکن، دستشویی و ساکشن) تشکیل شده است. همچنین تمام یونیت‌ ها دارای ورودی ‌های جداگانه آب و هوا و خروجی فاضلاب می ‌باشند. از آب‌ و هوا جهت‌ راه ‌اندازی‌ اینسترونت ‌ها، پوآر، کویترون‌، ساکشن‌، کراشوار و دوش‌ آب‌ لیوان‌ استفاده‌ می ‌شود. عملکرد غالب یونیت ‌ها به وسیله هوای فشرده، آب و الکتریسیته است که از طریق کلید یا پدال فعال می ‌گردند. بر حسب نوع اتصال اینسترومنت ‌های چرخشی و پوآر آب و هوا، انواع یونیت دندانپزشکی عبارتند از: یونیت های با شیلنگ از بالا و یونیت های شیلنگ آویز (کویلی و یا تلفنی).

کاربرد یونیت دندانپزشکی

همانطور که می دانید یونیت دندانپزشکی وسیله ای ضروری در هر کلینیک دندانپزشکی است که در بین تجهیزات دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. این دستگاه محلی است تا بیمار بر روی آن نشسته و معاینه و جراحی دندان در بهترین شرایط انجام شود. از جمله کاربرد یونیت دندانپزشکی این است که با استفاده از پوآر آن، برای شستشو، مرطوب کردن و خشک کردن داخل دهان استفاده می کنند. همچنین با استفاده از هندپیس یونیت می توان تراش کاری و برساژ دندان را انجام داد. 

از کاربردهای پدال یونیت آن است که با فشار دادن محفظه فشار پدال پایی یونیت صندلی باعث ورود آب و هوای مجزا به داخل اینسترومنت های دندانپزشکی می شود و با ورود هوا به داخل هندپیس ها ، نیروی محرکه تامین می گردد و فرز ها به گردش در می آیند. جهت خنک شدن و شستشو نسبی محل تراش، مقدار مشخصی آب (با دبی خروجی معین شده توسط دندانپزشکان با تنظیم پیچ های قرار گرفته در زیر تابلت اصلی یونیت) از منافذ خروجی خارج می شود. استفاده از راهنمای کامل برای خرید یونیت دندانپزشکی راه حل خوبی برای یک انتخاب عالی است.

خرید یونیت دندانپزشکی از دنتی شاین

از آنجائیکه کاربرد و اهمیت یونیت دندانپزشکی بسیار زیاد است، بنابراین خرید آن در بین دندانپزشکان فراوان شده است. یکی از فروشگاه های محصولات پزشکی و دندانپزشکی، دنتی شاین است که با سابقه 20 ساله در امر فروش محصولات دندانپزشکی توانسته است نام خود را پر آوازه کند. مطمئنا خرید یونیت دندانپزشکی از دنتی شاین این اطمینان را به شما می دهد که از خرید خود راضی بوده و با خیال راحت از محصول خریداری شده استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که شما نیاز ندارید به فروشگاه های سطح شهر مراجعه کنید. با جست و جوی نام دنتی شاین در گوگل از خرید اینترنتی یونیت های دندانپزشکی لذت ببرید. ما پیشنهاد می کنیم راهنمای کامل برای خرید یونیت دندانپزشکی را مطالعه کرده و سپس برای خرید یونیت مورد نظر خود اقدام کنید. 

ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 28 بهمن 1402
View icon 295 بازدید

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی همواره از بزرگ تریم سوالات بوده است. تمامی کسانی که به دندانپزشک بررسی می کنند، برای اینکه دندانپزشک بتواند اقدامات دندانی را به خوبی انجام دهد، باید عکس رادیوگرافی دندان تهیه کنند. در ادامه دنتی شاین تلاش می کند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. ظهور و ثبوت فیلم رادیوگرافی نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی یک فرآیند چند مرحله ای است و تمامی این مراحل باید ...

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 09 دی 1402
View icon 96 بازدید

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی + ۴ نکات کلیدی

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی مراحل و اصول جالبی دارد. دندان پزشکانی که تمایل دارند مطب خود را به یک مطب ایده آل تبدیل کنند همواره سوالاتی می پرسند. نورپردازی مطب و نور کلینیک پزشکی، تأثیر قابل توجهی بر راحتی و احساس مشتریان و بیماران دارد. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با دریافت مشاوره بهترین نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی خود با کارشناسان دنتی شاین در ...