بهترین برندهای تجهیزات دندانپزشکی
نوشته شده توسط ادمین
16 بهمن 1401
520 بازدید

بهترین برندهای تجهیزات دندانپزشکی

بهترین برندهای تجهیزات دندانپزشکی که به طور روتین در کلینیک به کار برده می ‌شوند، یک جزء مهم از حرفه تخصصی دندانپزشکی در نظر گرفته می ‌شود. با این حال دندانپزشکان همواره باید هزینه ‌ها و مخارج صرف شده برای تجهیزات و مواد مصرفی خود را مد نظر قرار داده و با دانش قبلی اقدام به خرید این محصولات نمایند. بر خلاف تصور عده‌ای، انتخاب از بین برندهای مرغوب و نام آشنا در بازار محصولات دندانپزشکی علاوه بر ارتقای کیفیت ارائه خدمات، موجب صرفه ‌جویی در هزینه ‌های غیرضروری (از قبیل هزینه تعمیرات و تعویض وسایل) نیز می‌ گردد.

تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

تجهیزات دندانپزشکی چیست؟ هنگامی که بیمار به دندانپزشک مراجعه می‌کند، دندانپزشک به احتمال زیاد به گلو، زبان، دهان و لثه ‌های فرد نگاه می ‌کند. با بررسی دندان‌ های شل، جستجوی علائم بیماری لثه، معاینه لثه ‌ها، معاینه زبان، جستجوی شواهد تصویری پوسیدگی دندان، بررسی دندان ‌های شکسته، بررسی لکه‌ های روی دندان، وضعیت دهان و دندان های فرد قابل ارزیابی است. تمام این معاینات، به طور مستقیم و غیرمستقیم، شامل استفاده از طیف وسیعی از تجهیزات دندانپزشکی است.

بهترین برندهای تجهیزات دندانپزشکی تمامی ابزاری که متخصصان دندانپزشکی برای ارائه خدمات مراقبت از دهان و دندان بیماران استفاده می‌ کنند، می باشد. این شامل ابزارهایی برای برداشتن، ترمیم، معالجه، دستکاری یا معاینه دندان ‌ها می ‌باشد. در دندانپزشکی از ابزارها و وسایل بسیار متنوعی استفاده می گردد که به طور کلی این ابزارها در سه گروه دستی، انگشتی و ماشینی قرار می گیرند. در ادامه برخی از پرکاربرد ترین ابزارها را بررسی خواهیم کرد.

تقسیم بندی تجهیزات دندان پزشکی

تجهیزات دندانپزشکی را می ‌توان به تجهیزات بزرگ دندانپزشکی و تجهیزات کوچک تقسیم بندی کرد. جهیزات بزرگ دندان پزشکی برای درمان صحیح مسائل دندانپزشکی مورد نیاز است. به محض ورود بیمار می‌توان تجهیزات بزرگ را در مطب یا اتاق دندانپزشکی مشاهده کرد.

در ادامه به اختصار نام تجهیزات دندانپزشکی موجود در هر مطبی را با هم مرور می‌کنیم. تجهیزاتی شامل دستگاه ایمپلنت دندان، دستگاه‌های استریلیزاسیون، دستگاه‌های سفید کننده دندان، دستگاه اشعه ایکس دندان، کمپرسورهای دنداپزشکی، تمیز کننده اولتراسونیک دندانپزشکی، صندلی دندانپزشکی و چراغ‌های LED از جمله تجهیزات مهمی هستند که در یک مطب دندانپزشکی باید وجود داشته باشد. یونیت که شامل بخش های صندلی، جعبه باکس، چراغ روشن و کراشوار (لیوان پرکن- دستشویی و ساکشن) می باشد.

تجهیزات دندانپزشکی چیست؟

تجهیزات عمومی دندانپزشکی

برای یافتن بهترین برندهای تجهیزات دندانپزشکی ابتدا اجازه دهید در مورد تجهیزات عمومی دندانپزشکی مطالبی را بیان کنیم. در هر مطب دندانپزشکی برخی از تجهیزات از جمله تجهیزات عمومی دندانپزشکی محسوب می گردند. از جمله این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

یونیت دندانپزشکی که قبلا در مورد آن صحبت کردیم.

آینه دهان، آینه دهانی یک آینه کوچک است که یک دسته فلزی دارد. دندانپزشک با استفاده از آن می‌تواند داخل تمام دهان را مشاهده کرده و معمولاً می‌تواند به مشاهده قسمت ‌هایی که پیچیدگی ‌های فیزیکی دارد کمک کند.

انبرک دندانپزشکی

انبرک دندانپزشکی که به آن کاوشگر دندان نیز گفته می ‌شود یکی از ابزار ترسناک دندانپزشکی است اما برای یافتن علائم پوسیدگی‌ های دندانی یا بیماری ‌های لثه مفید است.

اسکالر

در حالی که انبرک دندانپزشکی برای برداشتن جرم ‌ها و پلاک‌ های مختصر دندانی به کار برده می‌ شود، اسکالر برای برداشتن جرم ‌ها و پلاک ‌های انباشته شده بزرگ‌ تر به کار برده می ‌شود.

مکنده بزاق یا تجهیزات ساکشن

زمانی که دندانپزشک در حال معاینه دهان شما است غالباً به یک فضای خشک نیاز دارد. تجهیزات دندانپزشکی ساکشن یک لوله بلند است که به یک دستگاه مکنده متصل بوده و بزاق را از دهان شما خارج می‌کند.

دریل دندانپزشکی

شاید ترسناک ‌ترین تجهیزات دندانپزشکی دریل آن باشد صدای این دریل باعث ترس زیاد بیمار می‌ شود.

سرنگ دندان

برای بی حس کردن دندان از سرنگ دندانپزشکی در زیر دهان استفاده می ‌شود. سوزن این سرنگ ‌ها کمی بلندتر از سوزن‌ها یا سرنگ‌های معمولی است تا دندانپزشک بتواند برای بیحس کردن دهان، نقطه مورد نظر را به طور دقیق ‌تر انتخاب کند.

قالب‌های دندانپزشکی

اگر شما نیاز به روکش ‌های دندانی یا محافظ دهانی دارید، دندانپزشک ممکن است از قالب برای دندان‌ های شما استفاده کند. این قالب‌ ها ترسناک نیستند ولی به هر حال، فریم ‌هایی هستند که با مواد نرم پر شده و در دهان بیمار قرار داده می‌ شوند. زمانی که شما دهان خود را بسته و دندان‌ ها را روی هم قرار می ‌دهید، قالب شکل دندان شما را به خود می ‌گیرد.
برای اینکه ببینیم بهترین برندهای تجهیزات دندانپزشکی کدامند در ادامه با ما همراه باشید.

تجهیزات عمومی دندانپزشکی

بهترین برند های تجهیزات ترمیمی دندانپزشکی

انواع تجهیزات ترمیمی دندانپزشکی در چهار دسته بندی معاینه، آماده سازی، ترمیم و وسایل جانبی قرار داده می شوند. وسایل معاینه به طور کلی شامل مواردی مانند پنس، سوند، پروب پریودنتال و غیره است. برخی دیگر از تجهیزات ترمیمی داندانپزشکی شامل چرخنده ها هستند. این وسایل شامل، هندپیس ها و اجزای آنها است (فرزهای تراش و پرداخت، سرقلم های پالیش، دیسک ها و سنگ های ساینده) می شوند. اگرچه بسیاری از بیماران هندپیس را به عنوان دریل می شناسند اما شما می توانید طور دیگری آنها را آموزش دهید.

در این مقاله در مورد بهترین برندهای تجهیزات دندانپزشکی صحبت کرده و برخی از این وسایل را نام بردیم. در مورد اجزای آنها مطالبی را بیان کرده و توضیح دادیم که اصولا تجهیزات دندانپزشکی چه تجهیزاتی هستند. در مورد تجهیزات عمومی و تجهیزات ترمیمی دندانپزشکی مطالبی را عنوان نمودیم.

ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 28 بهمن 1402
View icon 295 بازدید

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی همواره از بزرگ تریم سوالات بوده است. تمامی کسانی که به دندانپزشک بررسی می کنند، برای اینکه دندانپزشک بتواند اقدامات دندانی را به خوبی انجام دهد، باید عکس رادیوگرافی دندان تهیه کنند. در ادامه دنتی شاین تلاش می کند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. ظهور و ثبوت فیلم رادیوگرافی نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی یک فرآیند چند مرحله ای است و تمامی این مراحل باید ...

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 09 دی 1402
View icon 96 بازدید

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی + ۴ نکات کلیدی

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی مراحل و اصول جالبی دارد. دندان پزشکانی که تمایل دارند مطب خود را به یک مطب ایده آل تبدیل کنند همواره سوالاتی می پرسند. نورپردازی مطب و نور کلینیک پزشکی، تأثیر قابل توجهی بر راحتی و احساس مشتریان و بیماران دارد. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با دریافت مشاوره بهترین نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی خود با کارشناسان دنتی شاین در ...