همه چیز درباره کاربرد ساکشن دندانپزشکی
نوشته شده توسط ادمین
13 شهریور 1401
753 بازدید

همه چیز درباره کاربرد ساکشن دندانپزشکی

کاربرد ساکشن دندانپزشکی همواره از مهم ترین سوال های علاقمندان بوده.یکی ساکشن یکی از وسایل دندانپزشکی است که نقش مهمی در مطب دارد. بسیاری از بیماران نمی دانند که ساکشنی که دستیار دندانپزشک در طول تمیز کردن دهان آنها اعمال می کند ، تاثیر بسیار زیادی بر ایمنی و سلامت مطب دارد. اگرچه به نظر می رسد تنها هدف آن این است که شما را از ریزش آب دهان در زمانی که دندانپزشک شما روی تغییر یا ترمیم دندان شما کار می کند ، جلوگیری کند ؛ اما نقش های حیاتی دیگری نیز دارد. کاربرد ساکشن دندانپزشکی چیست ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساکشن دهان و نحوه استفاده دندانپزشک از این ابزارها برای حفظ سلامت بیماران و کارکنان ، ادامه مطلب را بخوانید.

کاربرد ساکشن دندانپزشکی چیست ؟

دستگاه های مکنده بزاق (ساکشن) در دندانپزشکی ، در مدت زمان کوتاهی ، مقدار زیادی هوا و بزاق را به داخل خود می کشند. آنها معمولاً در هنگام تمیز کردن دندان ، جراحی های دهان و درمان های زیبایی و برای خشک نگه داشتن دندان ها و دهان بیماران در حالی که دندانپزشک در حال تکمیل درمان است استفاده می شود. کاربرد ساکشن دندانپزشکی ، فشار خلاء ثابتی را حفظ کرده و می تواند دارای دهانه هایی با اندازه های مختلف باشد که بر میزان هوا و بزاق قابل مکش تاثیر می گذارد ؛ همچنین برای اهداف پیشگیری از عفونت نیز استفاده می شود.

برخی از عمل ها ، نیاز به استفاده از دستگاه‌ های ساکشن پرقدرت در طول درمان با ابزار های مختلف دندانپزشکی دارند که می‌ توانند ذرات بزاق را آئروسل کرده و آنها را در هوا معلق کنند. واحد ساکشن دندان بخش مهمی از هر عمل دندانپزشکی برای اطمینان از راحتی بیماران و سلامت و ایمنی کارمندان شما است. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف یونیت ساکشن دندان و نحوه عملکرد آنها به ادامه مطلب مراجعه کنید تا بتوانید عملکرد مطب دندانپزشکی خود را بهبود بخشید.

کاربرد ساکشن دندانپزشکی

انواع ساکشن‌ های دندانپزشکی

انواع ساکشن‌ های دندانپزشکی به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند و شامل ؛ ساکشن مرطوب ، ساکشن خشک و ساکشن نیمه مرطوب. هر کدام بسته به نیاز های مطب دندانپزشکی شما مزایای خود را دارند.

ساکشن مرطوب

همانطور که از نام آن پیداست ، یونیت‌ های ساکشن دندان مرطوب ، از آب برای ایجاد فشار خلاء استفاده می‌ کنند و جرم ها را از طریق لوله‌ های آسپیراتور جمع آوری می کنند. یک یونیت ساکشن مرطوب ، با استفاده از یک موتور الکتریکی کار می کند که پمپ خلاء را تغذیه می کند. این پمپ خلاء ؛ مواد زائد ، هوا و آب را از طریق لوله ای به داخل پمپ می کشد و مایعات را از جامدات جدا می کند. آنها همچنین دارای یک دریچه جریان معکوس برای از بین بردن جریان برگشتی و آلودگی احتمالی هستند. ساکشن های مرطوب بسیار قابل اعتماد هستند. با این حال ، آنها نیاز به تمیز کردن و نگهداری مداوم دارند تا از تجمع باکتری ها و مشکلات بوی نامطبوع احتمالی جلوگیری شود.

ساکشن خشک

بر خلاف یونیت های ساکشن مرطوب ، یک دستگاه ساکشن خشک ، دندان از آب برای ایجاد فشار خلاء استفاده نمی کند. مکش خشک از نیروی گریز از مرکز برای از بین بردن جرم ها استفاده می کند. واحدهای مکش خشک همچنین دارای اجزای آمالگام (جداکننده داخلی) هستند تا ضایعات را قبل از رسیدن هوا به پمپ حذف کنند. این اغلب به این معنی است که واحد پمپ خلاء ، در مکان دیگری قرار می گیرد و واحد مکش که دارای ظرف جامد (آمالگام) است و مایعات در زیر آن تخلیه می شود. این یونیت ها ، جرم ها را به راحتی دفع می کنند و خطر آلودگی را کاهش می دهند.

ساکشن نیمه مرطوب

یونیت های ساکشن نیمه مرطوب ، از همان اصول مکش مشابه ساکشن مرطوب استفاده می کنند. اما پس از جمع آوری ضایعات از طریق کانول و فیلتر کردن ، به واحد پمپ می رود که با جداکننده و تخلیه آمالگام ترکیب می شود. پس از جداسازی جرم ها ، هوا فیلتر شده و به صورت هوای تمیز و خشک خارج می شود.

کاربرد ساکشن دندانپزشکی

کاربرد ساکشن دندانپزشکی

دستگاه‌ های ساکشن مرکزی دندانپزشکی ، به بیماران کمک می‌ کنند تا در طول درمان ، احساس راحتی بیشتری داشته باشند و انتشار میکروب‌ ها و باکتری‌ هایی که ممکن است در بزاق شما وجود داشته باشد را به حداقل برسانند. این به بیماران اجازه می دهد تا بدون نگرانی در مورد سلامت خود ، به مطب دندانپزشک مراجعه کرده و اقدام به درمان دندان خود کنند. بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه ساکشنی که دندانپزشک زیبایی شما استفاده می کند ، این است که مستقیماً با آنها تماس بگیرید یا در طول درمان در مورد آن سوال کنید. به این ترتیب ، می توانید به یک لبخند زیبا و کامل دست پیدا کنید. چرا دندانپزشکان از ساکشن استفاده می کنند و کاربرد ساکشن دندانپزشکی چیست؟ دلایل متعددی وجود دارد که چرا دندانپزشک شما ممکن است ساکشن دندان را در حین عمل شما انجام دهد ؛ اما همه آنها مربوط به برای ایمن نگه داشتن شما در طول درمان می باشند. برخی از این موارد عبارتند از :

پیشگیری از تجمع بزاق و ترشح

بسیاری از درمان ها به منظور ایجاد یک پیوند محکم (بین دندان و لثه) ، نیاز به خشکی دهان شما دارند. اگر بزاق بیش از حد در دهان شما وجود داشته باشد ، می تواند بر قدرت عامل پیوند تأثیر بگذارد.

محافظت از راه‌ های هوایی

اگر در طول درمان دندان و یا زیبایی خود هستید ، دستگاه ساکشن دندانپزشکی می‌ تواند راه‌ های هوایی شما را از ایجاد انسداد دور نگه دارد.

جلوگیری از خفگی

وجود اجسام خارجی در دهان ، می‌ تواند باعث تولید بزاق اضافی و ترس از خفگی در زمانی که روی صندلی درمان هستید شود. ساکشن دندانپزشکی به حذف این بزاق اضافی کمک کرده و احساس آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.از بین بردن ویروس ها و میکروب های آئروسل شده در هوا ؛ استفاده از ابزار هایی با حرکت سریع مانند پولیش ها ، می تواند بزاق شما را به یک ستون آئروسل تبدیل کند. این می تواند باعث شود که انواع میکروب ها و باکتری ها به داخل دهان شما راه پیدا نکنند.

ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 28 بهمن 1402
View icon 280 بازدید

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی همواره از بزرگ تریم سوالات بوده است. تمامی کسانی که به دندانپزشک بررسی می کنند، برای اینکه دندانپزشک بتواند اقدامات دندانی را به خوبی انجام دهد، باید عکس رادیوگرافی دندان تهیه کنند. در ادامه دنتی شاین تلاش می کند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. ظهور و ثبوت فیلم رادیوگرافی نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی یک فرآیند چند مرحله ای است و تمامی این مراحل باید ...

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 09 دی 1402
View icon 87 بازدید

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی + ۴ نکات کلیدی

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی مراحل و اصول جالبی دارد. دندان پزشکانی که تمایل دارند مطب خود را به یک مطب ایده آل تبدیل کنند همواره سوالاتی می پرسند. نورپردازی مطب و نور کلینیک پزشکی، تأثیر قابل توجهی بر راحتی و احساس مشتریان و بیماران دارد. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با دریافت مشاوره بهترین نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی خود با کارشناسان دنتی شاین در ...