ارزانترین یونیت دندانپزشکی ایرانی کدام است ؟
نوشته شده توسط ادمین
19 شهریور 1401
822 بازدید

ساکشن مرکزی دندانپزشکی چیست؟

ساکشن مرکزی دندانپزشکی چیست ؟ سیستم ساکشن دندانپزشکی ، یکی از تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم در کلینیک است. در سال 1961 شرکت آلمانی Dürr Dental ، اولین سیستم آسپیراسیون دندان را ساخت و از آن زمان سیستم ساکشن در دندانپزشکی بسیار رایج شد. این اختراع روش کار دندانپزشکان را کاملاً متحول کرد و آنها شروع به درمان بیماران خود به جای عمودی به صورت افقی کردند. با استفاده از سیستم ساکشن مرکزی ، نه تنها بهداشت عمل ها بهبود یافت ، بلکه ارگونومی و راحتی برای بیمار و متخصص نیز بهبود یافت. پمپ ساکشن دندانپزشکی یک قطعه کلیدی از تجهیزات هر کلینیک یا مطب دندانپزشکی است. کاربرد اصلی آن به کاهش یا از بین بردن آلودگی متقاطع بین بیمار و دندانپزشک از طریق موتور ها و سیستم های آسپیراسیون مربوط می شود. پمپ ساکشن مناسب نتایج بیمار را بهبود می بخشد ، خطر عوارض را کاهش می دهد و می تواند در صورت بروز یک اورژانس جدی دندانی به سرعت مداخله کند.

ساکشن مرکزی دندانپزشکی

قیمت ساکشن مرکزی دندانپزشکی چگونه تعیین می‌ شود؟

آسپیراتور ، دستگاهی است که وظیفه مکیدن بزاق تجمع یافته در حفره دهان بیمار را بر عهده دارد. سیستم ساکشن مرکزی ، توسط موتور و لوله ها تشکیل شده و قسمت انتهایی سیستم ساکشن ، بر روی یونیت دندانپزشکی که متشکل از لوله های لاستیکی و کانول های مکش می باشد نصب شده است. قیمت ساکشن مرکزی دندانپزشکی چگونه تعیین می‌ شود ؟ با توجه به برند تولید کننده این تجهیزات و کیفیت آن ، می توان انتظار داشت که قیمت این محصولات تغییر کند.  به طور عمده دو نوع ساکشن دهان وجود دارد ؛ ساکشن مرطوب و ساکشن خشک. در سیستم ساکشن مرطوب هیچ جداکننده هوا و مایع در تجهیزات دندانپزشکی نصب نمی شود و هم مایعات و هم هوا ، به سیستم مکش منتقل می شوند.

مهمترین نقش های ساکش دندان پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد ساکشن دندانپزشکی کلیک کنید. در این سیستم ، موتور مکنده در شرایط خشک کار می‌ کند ، اما خود دستگاه دارای جداکننده آب و هوا می باشد. این محصولات تضمین می‌ کنند که هیچ نوع مایعی به موتور نمی‌ رسد ؛ بنابراین ممکن است قیمت بالاتری نیز داشته باشند. برخی از مهمترین نقش های ساکشن دندان در جراحی دهان عبارتند از ؛ 

جلوگیری از آسپیراسیون و خفگی

جراحی دندان اغلب مستلزم آن است که اشیاء متعددی مانند گاز و ابزار دندانی وارد دهان بیمار شود. این امر باعث می‌ شود که بیمار نتواند به طور ایمن در طی مراحلی که بیدار است ، بزاق خود را ببلعد. بنابراین ساکشن دندانپزشکی ، بزاق اضافی را از بین برده و شرایط ایمنی را برای بیمار مهیا می کند. همچنین می تواند از تنفس یا خفگی ناخواسته بیماران توسط وسایل دندانپزشکی ، دارو های دندانپزشکی یا سایر اجزای معمول جراحی دهان جلوگیری کند. 

تضمین آسایش بیمار

ناتوانی در قورت دادن در طی روش های معمول ، می تواند برای بیماران استرس زا باشد. ساکشن دندان از ترشح آب دهان جلوگیری کرده و اطمینان می دهد که بیمار نیاز شدیدی به بلع احساس نمی کند. همچنین این اطمینان را ارائه می دهد که اگر هر چیزی راه هوایی را مسدود کند ، تیم دندانپزشکی می تواند به سرعت آن را خارج کند. این می تواند به کاهش اضطراب کمک کند و باعث می شود که روش های دندانپزشکی برای بیماران استرس کمتری داشته باشند. 

از بین بردن ترشحات

هر بیمار به طور طبیعی در طی مراحل دندانپزشکی ترشح بزاق دارد. حذف ترشحات اضافی دهان چیزی بیش از اطمینان از راحتی بیمار است و همچنین کار دندانپزشک را راحت تر می کند. تجمع بزاق می تواند دید دندانپزشک را مسدود کرده و گرفتن یا درمان دندان را دشوارتر کند. با از بین بردن سریع ترشحات ، دستگاه های ساکشن دندان به دندانپزشکان کمک می کنند تا سریعتر و کارآمدتر کار کنند.

ساکشن مرکزی دندانپزشکی

مکان مناسب برای قرارگیری ساکشن مرکزی

در طول درمان‌ های دندانپزشکی ؛ آب ، بزاق ، خون و مواد پرکننده ، ابر میکروسکوپی از آلودگی را ایجاد می‌ کنند که در داخل حفره دهان رها شده و سپس توسط بیمار بازدم می‌ شود. بدون یک سیستم ساکشن مرکزی با کیفیت بالا ، دندانپزشک و دستیاران دندانپزشکی در معرض خطر استنشاق این زباله ها همراه با انبوهی از میکروارگانیسم های موجود در دهان انسان هستند. مکان مناسب برای قرارگیری ساکشن مرکزی ، مکانی است که احتمال کمترین حادثه و آسیب برای پمپ ساکشن وجود داشته باشد.

در دسترس بودن و راحتی استفاده برای دندانپزشک و دستیاران وی

در دسترس بودن و راحتی استفاده برای دندانپزشک و دستیاران وی ، یکی دیگر از فاکتور های مهم در قرار گیری این وسیله مهم به شمار می رود. دستگاه‌ های ساکشن دندان ، بخشی معمولی از جراحی دهان هستند ؛ چه دندانپزشک در حال پر کردن دندان ، تخلیه آبسه یا انجام یک عمل پیچیده‌ تر مانند برداشتن دندان عقل باشد ، استفاده از ساکشن یکی از حیاتی ترین اعمال به شمار می رود. دندانپزشکان و دستیاران دندانپزشکی ممکن است از طیف وسیعی از تکنیک های ساکشن دندان بسته به روش خاص استفاده کنند ؛ اما اهمیت ساکشن به قدری است که وجود آن در هر مرحله ای از عمل ضروری می‌ باشد. بنابراین قرار گیری مناسب و دسترسی آسان برای کادر دندانپزشکی ، یکی از مهمترین اصولی است که در هنگام تعبیه باید رعایت شود.  

ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 28 بهمن 1402
View icon 286 بازدید

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی همواره از بزرگ تریم سوالات بوده است. تمامی کسانی که به دندانپزشک بررسی می کنند، برای اینکه دندانپزشک بتواند اقدامات دندانی را به خوبی انجام دهد، باید عکس رادیوگرافی دندان تهیه کنند. در ادامه دنتی شاین تلاش می کند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. ظهور و ثبوت فیلم رادیوگرافی نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی یک فرآیند چند مرحله ای است و تمامی این مراحل باید ...

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 09 دی 1402
View icon 91 بازدید

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی + ۴ نکات کلیدی

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی مراحل و اصول جالبی دارد. دندان پزشکانی که تمایل دارند مطب خود را به یک مطب ایده آل تبدیل کنند همواره سوالاتی می پرسند. نورپردازی مطب و نور کلینیک پزشکی، تأثیر قابل توجهی بر راحتی و احساس مشتریان و بیماران دارد. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با دریافت مشاوره بهترین نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی خود با کارشناسان دنتی شاین در ...