آشنایی با وسایل مورد نیاز دندانپزشکی
نوشته شده توسط ادمین
15 شهریور 1401
743 بازدید

آشنایی با وسایل مورد نیاز دندانپزشکی

آشنایی با وسایل مورد نیاز دندانپزشکی وجه مهمی در شروع یک بزینس دندانپزشکی است. چه برای راه اندازی یک مطب جدید و چه برای ارتقاء مطب خود ، به وسایل دندانپزشکی زیادی نیاز دارید ؛ بهتر است که با آشنایی با وسایل دندانپزشکی را در دستور کار خود قرار دهید. از درمان بیماران گرفته تا سیستم استریلیزاسیون ، همه چیز در مورد انواع تجهیزات دندانپزشکی است. شناخت آخرین ابزار های موجود که می تواند به ما در رفع نیاز های درمانی بیمار کمک کند ، مهم است. آشنایی با وسایل مورد نیاز دندانپزشکی و جدیدترین لوازم دندانپزشکی و فناوری ها ، به شما کمک می کند تا خدمات خود را بهبود بخشیده و نتایج بهتری دریافت کنید. طراحی مطب دندانپزشکی ، می‌ تواند به اجرای هرچه آسان تر عمل های دندانپزشکی کمک کند. انتخاب کابینت و وسایل ، مناسب می تواند روند کار شما را منظم تر و پربارتر کند. موارد زیر ، جز تجهیزات اولیه دندانپزشکی هستند که هر دندان پزشک صرف نظر از تخصص آنها به آن نیاز دارد ؛

یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی ، باعث راحتی دندانپزشک و بیمار در طول مراحل درمانی می شود. این محصول ، مجهز به فناوری های مدرن بوده و بهره وری عمل را افزایش می دهد و همچنین باعث ایجاد اعتماد بیشتر در بیماران می شود. یک یونیت دندانپزشکی باید دارای ؛
یک کنترل پنل به راحتی در دسترس برای تنظیم موقعیت صندلی
قابل برنامه ریزی پشتی با کوسن نرم
سیستم قدرتمند برای آسان کردن حرکت رو به بالا و پایین.

این یونیت ها ، با تمام امکانات سازگار بوده و به راحتی می تواند بهترین سرمایه گذاری برای هر گونه راه اندازی دندانپزشکی باشد. برای ضدعفونی صندلی یونیت ها ، باید از پاک کننده های صنعتی استفاده کرده تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. همواره دستورالعمل های سازنده را برای استفاده و روش های تمیز کردن آن دنبال کنید. هنگام استفاده از پاک کننده های خانگی که حاوی پراکسید هیدروژن و اسید سیتریک هستند مراقب باشید. آنها ممکن است به سطح صندلی دندانپزشکی آسیب برسانند.

آشنایی با وسایل مورد نیاز دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی ، برای یک مطب و کلینیک دندانپزشکی امری ضروری می باشد. استریل کننده های دندانپزشکی که به آن اتوکلاو نیز می گویند ؛ از بخار (در دمای 270 درجه فارنهایت) ، برای استریل کردن کامل ابزار و تجهیزات استفاده می کند. این استریل کردن ابزار های مختلف جراحی و ابزار های دندانپزشکی با بخار کارآمد و ایمن است. ضدعفونی کننده ها برای ایمنی و همچنین کنترل عفونت طراحی شده اند ، هنگام استفاده قفل می شوند و زمانی که ابزار استریل و خشک هستند ، قفل را باز می کنند.

بسته به اینکه چه چیزی استریل می شود ، چرخه اتوکلاو می تواند بین 6 تا 30 دقیقه باشد. در حالی که بخار ، یک روش رایج برای استریل کردن ابزار های دندانپزشکی است ؛ برخی از استریل کننده های مطب از حرارت خشک استفاده می کنند و رطوبت را از فرآیند حذف می کنند. اتوکلاو های دندانپزشکی و ضدعفونی کننده ها ممکن است از جمله تجهیزات مورد استفاده در یک مطب دندانپزشکی باشند. مطمئن شوید که فروشنده ای که انتخاب می کنید ، گارانتی مناسبی را برای محصول خود ارائه دهد.

رادیوگرافی دندانپزشکی

اشعه ایکس دندان (رادیوگرافی دندانپزشکی) ، تصاویری از دندان های شما هستند که دندانپزشک شما از آنها برای ارزیابی سلامت دهان و دندان شما استفاده می کند. این اشعه ایکس با سطوح کم تشعشع برای گرفتن تصاویری از داخل دندان ها و لثه ها استفاده می شود. این ویژگی ، می تواند به دندانپزشک شما کمک کند تا مشکلاتی مانند حفره ها ، پوسیدگی دندان و دندان های نهفته را شناسایی کند. رادیوگرافی دندانپزشکی ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما آنها در واقع ابزار بسیار رایجی هستند که به اندازه تمیز کردن دندان شما مهم هستند.

بیشتر بدانید : راه اندازی مطب دندانپزشکی

اگر بیمار جدید تازه واردی هستید ، احتمالاً تحت اشعه ایکس دندان قرار خواهید گرفت تا دندانپزشک شما بتواند تصویر واضحی از سلامت دندان شما داشته باشد. کودکان ممکن است بیشتر از بزرگسالان نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس داشته باشند زیرا ممکن است دندانپزشکان آنها نیاز به نظارت بر رشد دندان ها داشته باشند. این محصول ، می تواند به دندانپزشک در تشخیص اینکه آیا دندان های شیری باید کشیده شوند یا خیر ، کمک می کند.

فسفرپلیت

اشعه ایکس صفحه فسفر داخل دهانی (همچنین به عنوان صفحه ذخیره فسفر یا اشعه ایکس PSP فسفرپلیت نیز شناخته می شود) نیاز به پردازش فیلم قدیمی برای رادیوگرافی دندان را از بین می برد. این صفحات ، می توانند سیستم های تصویربرداری مبتنی بر فیلم موجود را به فرمت دیجیتالی تبدیل کنند که می تواند در یک سیستم کامپیوتری یا شبکه یکپارچه مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از سیستم های اشعه ایکس صفحه فسفری داخل دهانی ، دارای ویژگی هایی مانند مشاهده فوری اشعه ایکس ، قابلیت های بی سیم، وضوح تصویر بالا و سازگاری با DICOM هستند. طیف وسیعی از فسفرپلیت ها دندانپزشکی را می توانید برای خرید در بازار مشاهده کرده و مورد بررسی قرار دهید. برای تشخیص و تعیین خطا های تصویر و انواع مصنوعات در رادیوگرافی های داخل دهانی به دست آمده با فناوری فسفر قابل تحریک نوری (PSP) ، آنها را در یک طبقه بندی مناسب قرار دهید و به صورت گذشته نگر خطاها و مصنوعات تصویر خاص PSP را تجزیه و تحلیل کنید.

کمپرسور

کمپرسور هوای دندانپزشکی ، یک کمپرسور طراحی شده ویژه برای یک عمل دندانپزشکی یا پزشکی است. مهمترین ابزار مورد استفاده در مطب دندانپزشکی توسط این کمپرسور های هوای دندانپزشکی کار می کند. برای جلوگیری از ابتلا بیماران به آلودگی های مضر ، کمپرسور ها را می توان به طور دلخواه تنظیم کرد. این کمپرسور ها ، برای صرفه جویی در فضا و کاربرد های دندانپزشکی طراحی شده است و یک راه حل کم صدا مناسب برای محیط های کلینیکی می‌ باشد. ما درک می کنیم که انعطاف پذیری و بهره وری انرژی برای بسیاری از کاربرد های پزشکی حیاتی است ، بنابراین این کمپرسور های هوا ، با در نظر گرفتن آن طراحی شده است. در صورت توقف کار یک عنصر ، منجر به خاموش شدن کامل واحد نخواهد شد.

ساکشن جراحی

بیمارانی که تحت عمل دندانپزشکی قرار می گیرند ، معمولا در معرض خطر آسپیراسیون جرم ها به داخل ریه و یا خفگی بالقوه از تجمع بزاق در طول درمان می باشند. انتخاب تجهیزات مناسب دستگاه ساکشن جراحی ، به عنوان یکی از حیاتی ترین تجهیزات ممکن در هر مطب دندانپزشکی به شمار می رود. این دستگاه ها به شما این امکان را می دهند که بیماران را در هر کجا که هستند درمان کنید. بنابراین اگر یک بیمار واکنش نامطلوب تاخیری داشته باشد ، می توانید به سرعت مداخله کنید. دستگاه ساکشن جراحی ، مکش ثابت و قابل اعتمادی را برای مراقبت های معمول و اورژانس ارائه می دهد.

سیستم ساکشن دهانی ، به از بین بردن حجم بالای قطرات و آئروسل های تولید شده در طول عمل کمک می کند. این سیستم ، دارای سیستم فیلتراسیون پزشکی گسترده ، ضدعفونی کننده اشعه ماوراء بنفش و همچنین قابلیت از بین بردن میکروب ها و ویروس ها است. برای داشتن محیطی امن و راحت برای پاسخگویی به تمام نیاز های دندانپزشکی شما ، پیشنهاد می کنیم که از محافظت شخصی مانند عینک ایمنی ، ماسک ، دستکش و غیره استفاده نمایید.

لایت کیور دندانپزشکی

لایت کیور دندانپزشکی ، قطعه ای از تجهیزات دندانپزشکی است که برای پلیمریزاسیون کامپوزیت های مبتنی بر رزین لایت کیور استفاده می شود. می توان از آن بر روی چندین ماده مختلف دندانی که با نور قابل درمان هستند استفاده کرد. نور مورد استفاده تحت طیف نور آبی مرئی قرار می گیرد. این نور در طیف وسیعی از طول موج ها ارسال می شود و برای هر نوع دستگاه متفاوت است. چهار نوع اصلی از منابع لایت کیور دندانپزشکی وجود دارد که شامل ؛ هالوژن تنگستن ، دیودهای ساطع نور (LED) ، قوس پلاسما و لیزر می باشد. دو مورد از رایج ترین آنها ، هالوژن و ال ای دی هستند.

توانایی درمان آسان و مؤثر مواد ترمیمی مبتنی بر پلیمر با استفاده از انرژی نور ، طی پنجاه سال گذشته ، عرصه دندانپزشکی را متحول کرده است. برای اینکه یک ترمیم مبتنی بر رزین با نور عمل کند و همانطور که در نظر گرفته شده دوام بیاورد ، باید مقدار مورد نیاز انرژی نور را در طول موج مناسب (یعنی طول موج آغازگر نور) دریافت کند تا پلیمریزاسیون (یا پخت) بهینه را تسهیل کند. برای ارائه مقدار مورد نیاز انرژی نور ، لازم است درک کنیم که چگونه متغیرهای بالینی مانند فاصله و زاویه برخورد با توجه به سطح ترمیم بر فرآیند پخت و همچنین زمان قرار گرفتن در معرض و قطر نوک پخت تاثیر می‌ گذارند.

آمالگاماتور

آمالگام دندانپزشکی ، یک ماده پرکننده دندان است که برای پر کردن حفره های ناشی از پوسیدگی دندان استفاده می شود. آمالگاماتور ، دستگاهی است که این فرآیند را انجام می دهد. آمالگام دندانی مخلوطی از فلزات است که از جیوه مایع (عنصری) و آلیاژ پودری متشکل از نقره ، قلع و مس تشکیل شده است. خواص شیمیایی جیوه ، به آن اجازه می دهد تا با ذرات آلیاژ نقره / مس/ قلع واکنش داده و به یکدیگر متصل شود و یک آمالگام تشکیل دهد.

پرکردن آمالگام دندان اغلب به دلیل ظاهر نقره مانند آنها به عنوان “پرکردن نقره” شناخته می شود ، اگرچه استفاده از این اصطلاح توصیه نمی شود زیرا این اصطلاح ، مواد موجود در آمالگام را به درستی توضیح نمی دهد. شما می توانید با تهیه و خریداری آمالگاماتور ، فرایند پر کردن دندان را به شکل راحتی انجام دهید. هنگام قرار دادن آمالگام دندانی ، دندانپزشک ابتدا دندان را مته می کند تا پوسیدگی را از بین برده و سپس حفره دندان را برای قرار دادن پرکننده آمالگام شکل می دهد.

ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 28 بهمن 1402
View icon 280 بازدید

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی

نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی همواره از بزرگ تریم سوالات بوده است. تمامی کسانی که به دندانپزشک بررسی می کنند، برای اینکه دندانپزشک بتواند اقدامات دندانی را به خوبی انجام دهد، باید عکس رادیوگرافی دندان تهیه کنند. در ادامه دنتی شاین تلاش می کند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. ظهور و ثبوت فیلم رادیوگرافی نحوه ی ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی یک فرآیند چند مرحله ای است و تمامی این مراحل باید ...

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی
Person icon نوشته شده توسط ادمین
Clock icon 09 دی 1402
View icon 87 بازدید

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی + ۴ نکات کلیدی

نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی مراحل و اصول جالبی دارد. دندان پزشکانی که تمایل دارند مطب خود را به یک مطب ایده آل تبدیل کنند همواره سوالاتی می پرسند. نورپردازی مطب و نور کلینیک پزشکی، تأثیر قابل توجهی بر راحتی و احساس مشتریان و بیماران دارد. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با دریافت مشاوره بهترین نورپردازی و طراحی مطب دندانپزشکی خود با کارشناسان دنتی شاین در ...